DISCLAIMER

ENGLISH VERSION

DjM Originals and DjM Brands will not be liable in any way if, after the publication of any of the brands included in the DjM Brands other than DjM Originals, your writing is copied by someone else and made obscene.

It is not our intention to indulge in superstitions through DjM Originals and DjM Brands, DJM Originals and DjM Brands do not support superstitions in any way.

At DjM Originals and the DjM brand we publish a variety of original stories, ghosts, detectives, miracles, and more. Many times in ghost stories we have seen there are references to black magic, gods, goddesses, witchcraft, etc. The writer of the story uses these for the sake of creating exciting weather or plot. Not to indulge in any kind of superstition or unreasonable fear. We hope that viewers of DjM Originals and the DjM Brands will also receive these stories with the pleasure of reading stories with an open mind.

BENGALI VERSION

ডিজেএম অরিজিনালস ছাড়াও তা ডিজেএম ব্র্যান্ড এর অন্তর্ভুক্ত যেকোনো ব্র্যান্ডএর প্রকাশনার পরে, আপনার লেখাটি অন্য কেও কপি করে এবং তার অশ্লীল রূপ দেয় তার জন্য ডিজেএম অরিজিনালস এবং ডিজেএম ব্র্যান্ড কোনো ভাবেই দায়বদ্ধ থাকবে না।

ডিজেএম অরিজিনালস এবং ডিজেএম ব্র্যান্ড -এর মাধমে কুসংস্কার-কে প্রশ্রয় দেওয়া আমাদের উদ্দেশ্য নয়, ডিজেএম অরিজিনালস এবং ডিজেএম ব্র্যান্ড কোনোরকম ভাবেই কুসংস্কারকে সমর্থন করে না।

ডিজেএম অরিজিনালস এবং ডিজেএম ব্র্যান্ড-এ আমরা বিভিন্ন ধরনের অরিজিনালস গল্প প্রকাশ করে থাকি, ভুত, গোয়েন্দা, অলৌকিক ইত্যাদি। ভুতের গল্পে অনেক সময়েই আমরা দেখেছি সেখানে ব্ল্যাক ম্যাজিক, দেবদেবী, ঝাড়-ফুঁ, তন্ত্রমন্ত্র ইত্যাদির উল্লেখ থাকে। গল্পের লেখক রোমাঞ্চকর আবহাওয়া বা প্লট তৈরির খাতিরেই এগুলো ব্যাবহার করে থাকেন। কোনরকম কুসংস্কার বা অযৌক্তিক ভীতিকে প্রশ্রয় দেওয়ার জন্যে নয়। আমরা আশা করবো ডিজেএম অরিজিনালস এবং ডিজেএম ব্র্যান্ড এর দর্শকরাও সংস্কার মুক্ত হয়ে, খোলা মনে গল্প পাঠের আনন্দেই এই গল্পগুলি গ্রহন করবেন।